Gyakori kérdések és válaszok

A honlap ezen részén foglaltuk össze a felhasználóink által gyakran feltett kérdéseket és az azokra megfogalmazott válaszokat. Törekedtünk a tömör, egyértelmű fogalmazásra, hogy minél rövidebb idő alatt lehessen választ kapni az egyes kérdésekre. Reméljük sikerült megválaszolni a kérdéseket.

További részletek a Súgóban találhatók

Amennyiben a szolgáltatásainkkal, a programokkal kapcsolatban további kérdése vagy észrevétele van, a következő linkre kattintva felteheti azt:

Kérdés/vélemény írása


Összefoglaló:

Általános kérdések:

Infocentrum Számlázó:

RoadRegister:

***

Általános kérdések:

Mi történik a számlázó és útnyilvántartó program adataival egy Windows-rendszerállapot visszaállítás esetén?

Windows-rendszerállapot visszatöltés esetén a számlázó és útnyilvántartó program adatai felülíródnak azon adatokkal, melyek az állapot elmentésekor voltak aktuálisak, vagyis egy korábbi állapottal. Ez jelenthet adatvesztést olyan esetben, ha a korábbi állapot óta lettek új adatok rögzítve a szoftverben.

Ezért, az esetleges operációs rendszer egy korábbi állapotának visszaállítását megelőzően mindenképpen szükséges teljes adatmentést végezni a programokról. Emellett természetesen a folyamatos, rendszeres biztonsági mentés egyébként is javasolt minden esetben.

***

Infocentrum Számlázó:

Évzárás, új év, új számlatömb nyitás az Infocentrum Számlázó programmal.

Évzárásra nincs szükség, mivel a korábbi évek számlái továbbra is elérhetőek a programmal.
Évnyitáshoz pedig egy új számlatömböt kell nyitni az adott évnek megfelelő végződéssel. Erre a számlázó program az új év első indításakor figyelmeztet is és egyből a megfelelő helyre dob, ha évet akarunk nyitni.

Ha ezt nem tennénk meg, akkor a programon belül a [Beállítások] fül alatt a [Számla] menüpontban lehet megtenni.



További részletek a számlatömbökről >>>

***

Hogyan lehet ellenőrizni a számlázó programváltozatot, a verziószámot, illetve az érvényesség lejáratát?

Mindhárom információ a számlázó program névjegyén ellenőrizhető, mely az ablak jobb felső sarkában található (i) gombra kattintva jeleníthető meg. A verziószám és az aktuális változat ki van még írva az ablak fejlécében is, a program neve mellett.

***

Szállító adatainak változása esetén mi a teendő? (Ugyanazon cég/vállalkozás vagy kizárólagos jogutódlás esetén!)

Amennyiben a számlázási név és/vagy az adószám változott, mindenképpen szükséges eljuttatni felénk a régi és új adatokat, mert ezek alapvetően fixek a kulcsban, így annak módosítását igényli a folyamat. Az információt az order@infocentrum.hu, info@infocentrum.hu címek valamelyikére kell küldeni, a módosított kulcsot szintén e-mailben küldjük vissza.

Amennyiben pedig a fenti két adaton kívüli információ változott, a következőképpen lehet azokat módosítani:

- A Beállítások / Bizonylatok menüpont alatti 'Szállító adatai' funkció segítségével.

- Illetve új számla kérése után, a szállító neve mező jobb oldalán található kis gombra történő kattintással megjelenő adatlapon.

***

Hogyan lehet frissíteni a számlázó programot?

A számlázó program frissítése interneten keresztül a következő két módon tehető meg:

- Programból: A Beállítások / Internet menüpont alatt található 'Program frissítése Internetről' funkció segítségével.

- Programon kívülről: Honlapunkon folyamatosan letölthetőek a legújabb verziók. A letöltött telepítőt futtatva ugyanazt a célkönyvtárat kell megadni, mint ahol a szoftver már fent van a számítógépen, vagyis egy rátelepítést kell végezni a meglévő programmappára.

Természetesen a frissítés megőriz minden adatot és beállítást.

***

Hogyan lehet visszaállítani a számlázó program adatait egy esetleges teljes Windows újratelepítés miatt?

Az adatbázis visszaállítása kétféleképpen is lehetséges:

- Programból: A számlázó szoftver tartalmaz egy 'Mentés külső állományba (dix)' funkciót (a Beállítások / Segédfunkciók menüpont alatt található). Ennek segítségével kell készíteni egy exportot tetszőleges biztonságos helyre, tetszőleges néven (.dix kiterjesztéssel).

- Az operációs rendszer cseréje után a számlázó programot is fel kell telepíteni, de nagyon fontos, hogy ugyanazt a verziót, mint amiből az export készült.

- Elindítás után a 'Visszatöltés külső állományból (dix)' (ugyanott található a programban, mint az export) funkcióval az előzőleg létrehozott export-állományból vissza lehet állítani a korábbi adatbázist és beállításokat.

- Egy regisztráció is szükséges még ezeket követően, a legutóbb megadott kulcs segítségével.

Fontos, hogy amennyiben nem rendelkeznek a számlázó szoftver telepítőjének ugyanazon verziójával, akkor mindenképpen nagyobb verziót kell feltelepíteni, az importálást pedig a 'Régi adatbázis importálása' funkció segítségével lehet elvégezni!

- Programon kívülről: A merevlemezen azt a teljes könyvtárat, ahová a program telepítve lett (alapértelmezetten: C:\Program Files\InfoCentrum\DigitalInvoice) ki kell kimásolni biztonságos helyre.

- Az operációs rendszer cseréje után az előzőleg kimentett teljes programmappát vissza kell másolni a merevlemezre.

- Ezt követően le kell tölteni honlapunkról a legújabb verzió telepítőjét, melyet futtatva ugyanazt a célkönyvtárat kell megadni, mint ahova a szoftver vissza lett másolva, vagyis egy rátelepítést kell végezni a meglévő programmappára.

Fontos, hogy az aktuális verzió természetesen érvényes regisztrációs kulcsot igényel, így amennyiben lejárt a kulcs szoftverkövetési ideje, frissítést kell rendelni honlapunkon!

***

Hogyan lehet a meglévő számlázó programot áttelepíteni egy másik számítógépre, úgy, hogy az addig felvitt adatok megmaradjanak?

Ha lementettük a régi gépről a teljes számlázót

1. A merevlemezen azt a teljes könyvtárat, ahová a program telepítve lett (alapértelmezetten: C:\Program Files\InfoCentrum\DigitalInvoice) ki kell kimásolni valamilyen adathordozóra.

2. Ezt a teljes mappát kell átmásolni az új számítógépre. Fontos, hogy Windows 7 SP1, Windows 8, 8.1, Windows Vista SP2 alatt ez ne a Program Files mappa alá történjen!

3. Ezt követően le kell tölteni honlapunkról a legújabb verzió telepítőjét, melyet futtatva ugyanazt a célkönyvtárat kell megadni, mint ahova a szoftver át lett másolva, vagyis egy rátelepítést kell végezni a meglévő programmappára.


Ha csak adatbázis mentéssel rendelkezünk

1. A számlázó szoftver tartalmaz egy 'Mentés külső állományba (dix)' funkciót (a Beállítások / Segédfunkciók menüpont alatt található). Ennek segítségével kell készíteni egy exportot valamilyen adathordozóra, tetszőleges néven (.dix kiterjesztéssel).

2. Az új számítógépen is fel kell telepíteni a programot, de nagyon fontos, hogy ugyanazt a verziót, mint amiből az export készült.

3. Elindítás után a 'Visszatöltés külső állományból (dix)' ( Beállítások / Segédfunkciók alatt található) funkcióval az előzőleg létrehozott export-állományból vissza lehet állítani az adatbázist és beállításokat.

4. Egy regisztráció is szükséges még ezeket követően, a legutóbb megadott kulcs segítségével.

Ha nem rendelkezünk a számlázó szoftver telepítőjének ugyanazon verziójával, akkor mindenképpen nagyobb verziót kell feltelepíteni, az importálást pedig a 'Régi adatbázis importálása' funkció segítségével lehet elvégezni!

/Fontos, hogy az aktuális verzió természetesen érvényes regisztrációs kulcsot igényel, így amennyiben lejárt a kulcs szoftverkövetési ideje, frissítést kell rendelni honlapunkon!/

***

Hogyan lehet biztonsági mentést készíteni a számlázó program adatairól?

A legbiztosabb módszer, ha rendszeres időközönként a teljes DigitalInvoice programmappáról készül mentés. Ezeket a másolatokat a számlázó szoftvert tartalmazó meghajtótól független adathordozóra érdemes végezni.

A számlázó szoftver emellett tartalmaz egy archiválás funkciót, mely az aktuális adatbázisról és beállításokról képes mentést készíteni, akár minden bezárás alkalmával, automatikusan.

Ezt a funkciót a Beállítások / Segédfunkciók menüpont alatt érhetjük el.

Található még a programban egy 'Mentés külső állományba (dix)' lehetőség is. Ennek segítségével tetszőleges helyre, tetszőleges néven (.dix kiterjesztéssel) végezhetőek mentések a teljes adatbázisról és a beállításokról.

A szoftverek telepítő CD-je (mivel önmagában demóverziót tartalmaz a programról) is másolható, így a kézhezvételt követően erről is érdemes biztonsági másolatot készíteni, melyről visszatelepíthető a program bármikor.

Ugyanígy az internetről letöltött teljes telepítőket is érdemes archiválni.

***

Hogyan lehet beállítani a 2012. január 1-jétől érvénybe lépő új, 27%-os ÁFA-kulcsot?

A következőképpen lehet új kulcsot rögzíteni a számlázó programban :

A Karbantartás / Áfa menüpont alatt az 'Új' feliratú gombbal lehet az új kulcsot felvenni. Ha a kulcs megnevezése megegyezik az értékével, akkor mindkét mezőbe ugyanazt kell írni. Ez bekerül az adatbázisba, ahonnan már hozzá lehet rendelni termékhez.

Ugyanitt található még egy 'Átvezetés', amely az azonos kulcsú termékeket írja át csoportosan új kulcsra.

***

Hogyan lehet felvenni a szállító adataihoz az egyéni vállalkozói igazolványszámot, illetve a cégjegyzékszámot?

A következőképpen lehet rögzíteni ezen adatokat a számlázó programban:

- A Beállítások / Bizonylatok menüpont alatti 'Szállító adatai' funkció segítségével.

- Illetve új számla kérése után, a szállító neve mező jobb oldalán található kis gombra történő kattintással megjelenő adatlapon.

***

Hogyan lehet érvénybe léptetni a 2004. május 01-től érvénybe lépett új EU-s jogszabályok által előírt új adatokat, funkciókat?

(Közösségi adószám feltüntetése, számlavezető bank nevének feltüntetése, ÁFA-tartalom nélküli devizaszámla készítése.)

A következőképpen lehet ezeket rögzíteni a számlázó programban:

Közösségi adószám, számlavezető bank nevének feltüntetése:

- A Beállítások / Bizonylatok menüpont alatti 'Szállító adatai' funkció segítségével.

- Illetve új számla kérése után, a szállító neve mező jobb oldalán található kis gombra történő kattintással megjelenő adatlapon.

Devizaszámla készítés (Exportszámla = Devizaszámla):

Számla -> 'Deviza számla' opció. Ez az aktuális számlára vonatkozik. Ha a Beállítások / Bizonylatok / Számla -> 'A deviza számla az alapértelmezett' opció be van állítva, akkor minden új számlát devizaszámlának tekint a program.

***

Hogy lehet az árak kerekítését befolyásolni (megjelenítés)?

A számlázó program lehetőséget ad arra hogy a megjelenő árakat, értékeket különböző kívánalmak szerint kerekítve jelenítse meg. A Beállítások / Kerekítés menü alatt találhatóak ennek beállítási lehetőségei. Itt tetszőleges számú kerekítési séma felvételére van lehetőség.
Érdemes a használt pénznemeknek külön sémát felvenni, az adott pénznem váltópénzének névértéke figyelembevételével.
Pl: Ft-nál egész értékre kerekítés, EUR-nál 2 tizedesre.

A létrehozott sémákat ezután a megfelelő számlatömbhöz köthetjük, így az adott számlatömbbe felvett bizonylatok mind a hozzá tartozó kerekítés szerint kerülnek megjelenítésre / nyomtatásra.

További információk itt

***

Lehet-e egy számítógépre több számlázó programot telepíteni?

Igen lehet, csak eltérő elérési útvonalra kell telepíteni a számlázó programokat, tehát más mappákba. A könnyebb beazonosítás érdekében javasolt az újabb telepítéseket megelőzően az asztalon lévő parancsikont is átnevezni, illetve a telepítés során a Start menüben létrehozandó mappát is megkülönböztetően elnevezni. Tekintse meg a telepítés részletes leírását.

***

RoadRegister:

Hogyan lehet ellenőrizni a verziószámot, illetve az érvényesség lejáratát?

A verziószám ki van írva az ablak fejlécében is, a program neve mellett. Az érvényességet pedig a névjegyen lehet ellenőrizni, mely a program nevére kattintva jeleníthető meg.

***

Hogyan lehet frissíteni a programot?

A program frissítése interneten keresztül a következő két módon tehető meg:

- Programból: A Beállítások / Internet menüpont alatt található 'Program frissítése' funkció segítségével.

- Programon kívülről: Honlapunkon folyamatosan letölthetőek a legújabb verziók. A letöltött telepítőt futtatva ugyanazt a célkönyvtárat kell megadni, mint ahol a szoftver már fent van a számítógépen, vagyis egy rátelepítést kell végezni a meglévő programmappára.

Természetesen a frissítés megőriz minden adatot és beállítást.

***

Hogyan lehet visszaállítani a program adatait egy esetleges teljes Windows újratelepítés miatt?

Az adatbázis visszaállítása kétféleképpen is lehetséges:

- Programból: A szoftver tartalmaz egy 'Export' funkciót (a Beállítások / Karbantartás menüpont alatt található). Ennek segítségével kell készíteni egy exportot tetszőleges biztonságos helyre, tetszőleges néven (.rrx kiterjesztéssel). Fontos, hogy az export során mind a négy adatbázis opció be legyen jelölve!

- Az operációs rendszer cseréje után a programot is fel kell telepíteni, de nagyon fontos, hogy ugyanazt a verziót, mint amiből az export készült.

- Elindítás után az 'Import' (ugyanott található a programban, mint az export) funkcióval az előzőleg létrehozott export-állományból vissza lehet állítani a korábbi adatbázist.

- Egy regisztráció is szükséges még ezeket követően, a legutóbb megadott kulcs segítségével.

Fontos, hogy amennyiben nem rendelkeznek a szoftver telepítőjének ugyanazon verziójával, akkor mindenképpen az alábbi, programon kívülről történő módszert javasoljuk!

- Programon kívülről: A merevlemezen azt a teljes könyvtárat, ahová a program telepítve lett (alapértelmezetten: C:\Program Files\InfoCentrum\RoadRegister3) ki kell kimásolni biztonságos helyre.

- Az operációs rendszer cseréje után az előzőleg kimentett teljes programmappát vissza kell másolni a merevlemezre.

- Ezt követően le kell tölteni honlapunkról a legújabb verzió telepítőjét, melyet futtatva ugyanazt a célkönyvtárat kell megadni, mint ahova a szoftver vissza lett másolva, vagyis egy rátelepítést kell végezni a meglévő programmappára.

Fontos, hogy az aktuális verzió természetesen érvényes regisztrációs kulcsot igényel, így amennyiben lejárt a kulcs szoftverkövetési ideje, frissítést kell rendelni honlapunkon!

***

Hogyan lehet a meglévő programot áttelepíteni egy másik számítógépre, úgy, hogy az addig felvitt adatok megmaradjanak?

Az adatok átvitele kétféleképpen is lehetséges:

- Programból: A szoftver tartalmaz egy 'Export' funkciót (a Beállítások / Karbantartás menüpont alatt található). Ennek segítségével kell készíteni egy exportot valamilyen adathordozóra, tetszőleges néven (.rrx kiterjesztéssel).

- Az új számítógépen is fel kell telepíteni a programot, de nagyon fontos, hogy ugyanazt a verziót, mint amiből az export készült.

- Elindítás után az 'Import' (ugyanott található a programban, mint az export) funkcióval az előzőleg létrehozott export-állományból vissza lehet állítani az adatbázist és beállításokat.

- Egy regisztráció is szükséges még ezeket követően, a legutóbb megadott kulcs segítségével.

Fontos, hogy amennyiben nem rendelkeznek a szoftver telepítőjének ugyanazon verziójával, akkor mindenképpen az alábbi, programon kívülről történő módszert javasoljuk!

- Programon kívülről: A merevlemezen azt a teljes könyvtárat, ahová a program telepítve lett (alapértelmezetten: C:\Program Files\InfoCentrum\RoadRegister3) ki kell kimásolni valamilyen adathordozóra.

- Ezt a teljes mappát kell átmásolni az új számítógépre. Fontos, hogy Vista és Windows 7 alatt ez ne a Program Files mappa alá történjen!

- Ezt követően le kell tölteni honlapunkról a legújabb verzió telepítőjét, melyet futtatva ugyanazt a célkönyvtárat kell megadni, mint ahova a szoftver át lett másolva, vagyis egy rátelepítést kell végezni a meglévő programmappára.

Fontos, hogy az aktuális verzió természetesen érvényes regisztrációs kulcsot igényel, így amennyiben lejárt a kulcs szoftverkövetési ideje, frissítést kell rendelni honlapunkon!

***

Hogyan lehet biztonsági mentést készíteni a program adatairól?

A legbiztosabb módszer, ha rendszeres időközönként a teljes RoadRegister3 programmappáról készül mentés. Ezeket a másolatokat a szoftvert tartalmazó meghajtótól független adathordozóra érdemes végezni.

A szoftver emellett tartalmaz egy adatbázis archiválása funkciót, mely az aktuális adatbázisról képes mentést készíteni.

Ezt a funkciót a Beállítások / Karbantartás menüpont alatt érhetjük el.

Található még a programban egy 'Export' lehetőség is. Ennek segítségével tetszőleges helyre, tetszőleges néven (.rrx kiterjesztéssel) végezhetőek mentések a teljes adatbázisról és a beállításokról.

A szoftverek telepítő CD-je (mivel önmagában demóverziót tartalmaz a programról) is másolható, így a kézhezvételt követően erről is érdemes biztonsági másolatot készíteni, melyről visszatelepíthető a program bármikor.

Ugyanígy az internetről letöltött teljes telepítőket is érdemes archiválni.

***

Hogyan lehet frissíteni a települések közti távolság adatokat?

Alapértelmezetten a programtelepítő csak a legnagyobb települések közti távolságokat tartalmazza. Ez frissíthető a teljes távolság adatbázisra, mégpedig kétféleképpen:

- Programból: A Beállítások / Internet menü alatt található 'Városok frissítése (Online)' funkció segítségével.

- Programon kívülről: Honlapunkról letölthető a tömörített adattábla. A letöltött 'rrcities.itf' nevű állományt kell beimportálni a programba a Beállítások / Karbantartás menü alatt található 'Távolságok frissítése CD-ről' funkció segítségével.

Fontos, hogy a kitömörített adattábla mérete elérheti a 60 MB-ot is!

***

Támogatja-e a program a 2009-től megváltozott formátumú és adattartalmú kiküldetési rendelvény készítését?

Igen, ez a lehetőség az 5.8-as verziótól teljes értékűen elérhető, az ennél kisebb verziók esetén frissítésre van szükség.

Miért fontos ez?

Ez a funkció az új adószabályok miatt az eddigi gyakorlattól eltérően jelentősen felértékelődött. Ugyanis 2009. február 1.-től magánautókra is meg kell fizetni a cégautóadót. Egyetlen lehetőség, arra hogy ezt az adót ne kelljen befizetni az, ha kiküldetési rendelvény is készül az útnyilvántartás mellett, ahol a költségeket a NAV(APEH) által megadott árakon számolhatjuk el.

Az útnyilvántartó programunk segítségével az alap útnyilvántartásból egyszerűen készíthető kiküldetési rendelvény. Ezért nem szükséges bonyolult rendelvénykitöltőt használni, vagy értelmetlen kézzel töltögetni a nyomtatványokat, ha amúgy is kell útnyilvántartást készíteni.