Mentés, visszaállítás, archiválás
Az üzleti adatok biztonsága rendkívül fontos minden cég és vállalkozás számára. Az adatvesztés kockázatának csökkentése érdekében ezeket érdemes rendszeresen menteni.
Az archiválással kapcsolatos funkciók és beállítások a számlázó program
[Beállítások]/[Segédfunkciók]/[Mentés/Visszaállítás] oldalán érhetők el.
Automatikus mentés program bezárásakor
A program adatbázisáról biztonsági mentések készíthetőek az archívumba. Beállítható, hogy a legutolsó mentések közül mennyit tartson meg a program. Ha a soron következő mentés már ezen intervallumon kívül esik, akkor minden új mentés létrejöttekor a legrégebbi törlődik. Így mindig a beállított x számú legfrissebb mentést lehet elérni az archívumban.
Ezt a számot érdemes nagyobbra állítani, amennyiben program leállításkor mindig történik automatikus archiválás és emellett a program sokszor van elindítva, leállítva egy nap.
A mentések kezdeményezhetőek manuálisan is.
Mentés külső állományba, DIX készítés
A DIX a számlázó program export állománya, ami az adatok mellett tartalmazza annak a programnak a verziószámát is, amivel készítették. Ilyen export állományt az aktuális állapotról a
Mentés külső állományba (dix) funkcióval lehet készíteni.
Mentés visszaállítása
Visszaállítás két forrásból történhet:
-
-
- archívumbólAz összes, az archívumban levő mentés listájából lehet kiválasztani a szükséges archívumot. A lista tartalmazza a mentések pontos dátumát és idejét.
- külső export állománybólBe kell tallózni az export állományt. Erre a funkcióra javasolt nagyobb átalakításoknál pl: másik gépre telepítés lehet szükség.
Ha a külső export állomány régebbi verziójú programmal készült, akkor a Régi adatbázis importálása funkciót kell választani.