NAV Online számla

Programunk minden tekintetben támogatja és fejlesztésekkel követi a 2021. január 1-én bevezetésre került a NAV Online számla rendszer 3.0 verzióját

NAV lejelentés esetén szükséges vevői adatok

Mivel a fenti dátumtól kezdődően -kevés speciális eset kivételével*- minden számlázási eseményről adatot kell szolgáltatni a NAV felé, így kiemelten fontos a megfelelő adóalanyiság és adózási adatok pontos megadása!

  • Adóalanyiság
  • Adószám
  • Csoportazonosító szám
  • Közösségen belüli, vagy kívüli vevő
  • Közösségi adószám
  • Harmadik országbeli adóazonosító

A fenti mezők és opciók közül a partnernek megfelelő adatokat pontosan töltsük ki, mert a számlát a program csak ebben az esetben tudja helyesen elküldeni!

Vevő országkód megadása az Infocentrum számlázó programban Országkód megadása


Adószám megadása az Infocentrum számlázó programban
Adóalanyiság, adószám és egyéb azonosítók megadása

NAV online rendszerbe jelentett számlák listája

NAV online számla beállítása

A jelentés elküldéséhez, szükséges még, hogy a számlázó programban is megadja a NAV oldalán létrehozott technikai felhasználóhoz tartozó adatokat, hiszen a számla így fog ehhez a felhasználóhoz kapcsolódni. Ezt csak egyszer kell megadnia, a [Beállítások]-nál.

Technikai felhasználó megadása az Infocentrum számlázó programban

Mennyiségi egység NAV-os mennyiségi egységhez rendelése

2019 február 5-én bevezetésre került a NAV Online számla rendszer 1.1-es verziója. Az új rendszerben bizonyos adatok feldolgozásának és azonosításának javítása érdekében, az adóhatóság további speciális definíciókat adott meg.

A programban továbbra is tetszőleges mennyiségi egységeket lehet használni, de azokat a típusaiknak megfelelően össze kell kötni egy NAV-os mennyiségi egységgel.

Amennyiben az adóhatóság listájában található egységek közül egyhez sem lehet rendelni a programban lévőt, úgy a „Saját” típust kell kiválasztani.

A program nem engedi lezárni a lejelentésköteles számlát amíg a használt mennyiségi egység(ek) nincs(enek) összerendelve egy NAV-os mennyiségi egységgel!

Mennyiségi egység NAV-os mennyiségi egységhez rendelése

Fizetési mód NAV-os fizetési módhoz rendelése

2021. január 1-én bevezetésre kerül a NAV Online számla API 3.0 verziója. Az új rendszerben bizonyos adatok feldolgozásának és azonosításának javítása érdekében, az adóhatóság további speciális definíciókat adott meg, vagy bővítette a kötelező adatok körét.

A programban továbbra is tetszőleges fizetési módokat lehet használni, de azokat a típusaiknak megfelelően össze kell kötni egy, a NAV által definiált fizetési móddal.

Amennyiben az adóhatóság listájában található elemek közül egyhez sem lehet rendelni a programban lévőt, úgy az „Egyéb” típust kell kiválasztani.

A program nem engedi lezárni a lejelentésköteles számlát amíg a használt fizetési mód nincs összerendelve egy NAV-os fizetési móddal!

Mennyiségi egység NAV-os mennyiségi egységhez rendelése

* A programunk támogatja az Egyablakos Rendszerben (OSS) kezelt számlákat amikről nincs lejelentési kötelezettség a NAV felé. További információk >>>

A 11.8.00 verziótól kezdődően a program támogatja a kötegelt számlalejelentést. Korábban az esetleges hálózati, vagy egyéb problémák miatt lejelentésre nem kerülő számlákat csak 100 db-ig tudta kezelni, azaz a rendszerek, vagy hibák helyreállása után ezen mennyiség alatti számlát volt képes egyidejűleg lejelenteni. Az új módszerrel a program már tetszőleges számú, „offline” számlát tud kezelni, azokat 100-as csoportokba szervezve, kötegelten lejelenteni. Ilyenkor egy-egy ilyen köteg egy tranzakcióazonosító alatt kerül továbbításra. Ennek ellenére továbbra is javasolt, hogy műszaki problémák esetén csak nagyon indokolt esetben számlázzon, mert az esetleges bizonytalan helyreállási idő meghaladhatja a törvényben előírt lejelentési határt és akár NAV büntetést is vonhat maga után!